Zagreb, 5. do 11. veljače 2018.


O natjecanju - Svetislav Stančić

Ja sam počeo karijeru kao pijanist i kompozitor. Međutim, u isto vrijeme bavio sam se i pedagogijom. I konačno, uvidio sam da jedno i drugo ne ide i da bi bilo jedno ili drugo na štetu, bilo za pijanistiku, bilo za kompoziciju ili pedagogiju. Dvadesetisedme sam prekinuo kao pijanist i kompozitor i posvetio sam se samo pedagogiji. Ja mislim da nisam krivo učinio.

Svetislav Stančić

 

portret stancicSvetislav Stančić (Zagreb, 1895. – Zagreb, 1970.) svojim je djelovanjem obiježio više desetljeća glazbenog života Zagreba i Hrvatske, kao pijanist, pedagog i skladatelj. Glazbu je počeo učiti 1909., a Glazbenu školu zagrebačkog Hrvatskog glazbenog zavoda završio je 1914. godine. Godine 1918. odlazi u Berlin gdje do 1922. privatno uči glasovir kod Heinricha Bartha i Conrada Ansorgea, dok u razdoblju 1920. – 1922. na majstorskoj školi berlinske Akademije umjetnosti studira kompoziciju kod Ferruccia Busonija. Školovanje u razredu tog talijanskog skladatelja i pijanista ostavlja na Stančića čini se najdublje dojmove koji će se odraziti na sve kasnije njegovo umjetničko i pedagoško djelovanje. Još od 1915. godine, a napose po povratku iz Berlina u Zagreb, Stančić razvija intenzivnu pijanističku djelatnost izvodeći profilirane cjelovečernje programe, svirajući djela svoja i drugih domaćih i inozemnih autora, osmišljujući posebne autorske i tematske večeri, te nastupajući u različitim komornim sastavima.
Od 1927. kada se posvećuje isključivo pedagoškom radu, ostaje na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, sve do 1941. kad je suspendiran i umirovljen, a ponovno se vraća 1945. do umirovljenja 1965. – u oba navrata kao profesor i pročelnik Glasovirskog odjela. Kako u prijašnjem pijanističkom, tako i u pedagoškom radu Stančić u hrvatsku kulturnu sredinu unosi načela profesionalizma i visokih umjetničkih kriterija, kao odraz temeljita obrazovanja, ali i vlastita ljudskoga karaktera. Iz njegova razreda izlazi više generacija istaknutih hrvatskih pijanista, među kojima mnogi razvijaju zapažene (međunarodne) karijere.
O Stančićevu pedagoškom pristupu najbolje svjedoči njegov učenik, pijanist i skladatelj, Ivo Maček (1914. - 2002.): “Uporno (je) otklanjao i u tehničkom i u interpretativnom pogledu sve ono izvještačeno, sve ono artificijelno što nije prirodno proizlazilo iz samog umjetničkog djela koje je za njega ostajalo jedini osnov njegovih nastojanja. S druge strane (...) on je uvijek tolerantno priznavao i onakve realizacije koje se nisu u cijelosti poklapale s njegovim shvaćanjem, ako je osjećao da rezultiraju iz umjetnički poštenih pobuda te imaju onu uvjerljivost koja je svojstvena jakim umjetničkim ličnostima (...)”.

(Izvadak iz većeg napisa akademika Ladislava Šabana)

Osijek, 18. - 22. travnja 2017.

Mjesto održavanja Natjecanja:
Glazbena škola Franje Kuhača
Trg Sv. Trojstva 1
HR - 31000 Osijek
Tel: +385 (0)31 211 422, 211 064
Fax: +385 (0)31 201 009

Informacije:
Koncertna direkcija Zagreb
Kneza Mislava 18
HR - 10000 Zagreb
Tel: +385 (0)1 45 01 206, 45 01 200
Fax: +385 (0)1 46 11 807
E-mail: info@epta-croatia.hr